bcaa, čím sú bcaa výnimočné, dávkovanie bcaa

Aminokyseliny K4 Power BCAA. Potrebujeme ich?

BCAA- Sú dôležité?

Základný stavebný kameň bielkovín, aj tak by sa dali charakterizovať BCAA – esenciálne aminokyseliny.

Suplementy s obsahom aminokyselín s rozvetveným reťazcom (leucín, izoleucín a valín) sú alfou omegou pre Váš tréning a regeneráciu. Mnoho ľudí však nevie o účinkoch a o tom, aký prínos majú tieto aminokyseliny pre ľudské telo.Prečo ale užívať BCAA, aký význam v tele nám tvoria, čo spôsobujú a prečo sú potrebné?

Na tieto aj iné otázky Vám odpovieme spolu s Viliam Hečkom, u ktorého BCAA tvorili základ v príprave. Viliam Hečko: Absolútny víťaz Natural cup Bratislava 2016 v kategorií Mr. Physique. 3. Miesto na INBA Majstrovstvá sveta 2015 Dubaj v kategorií Mr. Physique do 180cm. 1. Miesto na Majstrovstva Slovenska v naturálnej kulturistike mužov, žien a fitness detí 2015 (Slovenský Grob – Slovensko) v kategorií Mr. Physique do 184cm. 2. Miesto na Majstrovstvá Sveta v naturálnej kulturistike a fitness 2014 (Nitra – Slovensko) v kategorií Mr. Physique do 180cm. 3. Miesto Medzinárodné MSR v naturálnej kulturistike a fitness 2014 (Kolárovo – Slovensko) v kategórií Mr. Physique. 1. Miesto na Grand Prix Ostrava 2013 (Ostrava – Česko) v kategorií Men’s physique.

 Prečo užívať BCAA?

Vetvené aminokyseliny (BCAA) L-leucín, L-izoleucín a L-valín, patria medzi esenciálne – nepostrádateľné aminokyseliny ktoré si ľudské telo nevie samo vyrobiť. Esenciálne aminokyseliny si organizmus nedokáže sám syntetizovať a teda ich musí prijímať zo stravy. Samotnou stravou nevieme dosiahnuť prijatie takého množstva BCAA , ktoré by nám dokázalo ochrániť svalové vlákna a zabránilo tak nežiadúcim účinkom. Aminokyseliny tvoria základnú stavebnú jednotku svalovej bunky a sú preto nevyhnutnou súčasťou každého športovca s dôrazom na nárast objemu svalstva. Podávanie aminokyselín s rozvetveným reťazcom (BCAA) má anabolický účinok na metabolizmus proteínov zvýšením rýchlosti syntézy bielkovín a zníženie rýchlosti degradácie proteínu. Naše svaly sú tvorené z bielkovín a bielkoviny z aminokyselín. Tretinu svalových bielkovín tvoria teda BCAA. V priebehu športového výkonu, či už anaerobného alebo aerobného dochádza ku strate BCAA a následne k devastácii aktívnej svalovej hmoty. Pre aktívneho športovca je tento proces katabolizmu veľmi nepriaznivý. Katabolickému procesu svalstva viete zabrániť práve podávaním BCAA. Preto ich podávanie v doplnkovej forme je úplne nevyhnutné pre športovcov ako aj pre osoby s nedostatočným príjmom bielkovín. Na rozdiel od iných aminokyselín, BCAA sú metabolizované priamo vo svaloch a nie v pečeni.

BCAA sú taktiež nápomocné pre tých, ktorí redukujú svoju nadváhu zníženým príjmom potravy a zvýšením fyzickej aktivity čím zabezpečia novotvorbu svalových vlákien.

Čo spôsobujú aminokyseliny v našom tele?

  • zvyšujú kvalitu a množstvo svalovej hmoty
  • obnovujú silu a urýchľujú regeneráciuBCAA, amibnokyseliny, bcaa dávkovanie
  • podporujú novotvorbu svalovej hmoty
  • chránia pred deštrukciou svalových bielkovín pri fyzickom výkone ochraňujú svalovú hmotu pred devastáciou
  • v priebehu znižovania nadváhy pomáhajú pri spaľovaní tukov a redukcii nadváhy
  • majú vysoký antikatabolický efekt
  • podporujú hormonálnu rovnováhu u športovca

Ich suplementácia je vhodná jednak v objemovej fáze, ako aj vo fáze rysovania, takisto aj ako aminokyseliny na chudnutie.

Ako pomohli BCAA v príprave Viliamovi Hečkovi?

bcaa počas tréningu, ako užívať bcaa, BCAABCAA denno denne využívam ako palivo azdroj pre výstavbu nových svalových  tkanív. Čo je vlastne základným kameňom úspechu v kulturistike. Ďalšou výhodou  je, že BCAA znižujú tvorbu kyseliny mliečnej v pracujúcom svale čím mi umožňujú  predĺženie v sérii.

Nové K4 Power Bcca od firmy Kompava sú dobrým pomocníkom pre každého aktívneho športovca a to najmä pre zlepšenie regenerácie, ochrany svalstva a s tým súvisiace následné zvyšovanie výkonu. Osobne používam K4 Power BCAA výlučne v okolí tréningu. Sú vhodným pomocníkom, keďže zásadne trénujem na lačno (po 16h fastingu/hladovaní). Moje tréningy sú vždy vysoko intenzívne a preto BCAA tvoria nevyhnutnú súčasť mojej suplementácie. Vždy užijem jednu odmerku pred tréningom, jednu odmerku rozmiešam do nápoja, ktorý pijem počas tréningu a jednu odmerku po tréningu. Teda v okolí tréningu dávkujem 30g K4 Power BCAA (15g BCAA). Táto kombinácia sa mi osvedčila najmä s ohľadom na lepšiu regeneráciu a ochranu svalovej hmoty = lepšie sa cítim a teda lepšie sa mi trénuje. Z môjho pohľadu ide o veľmi kvalitný produkt čo sa týka zloženia a maximálne príjemnej chuti grep-limetka či kiwi, ktorá je skutočne dôležitá. V neposlednom rade dobrou rozpustnosťou a bez obsahu sacharidov (cukrov), čo má byť základom pre každé kvalitné BCAA na trhu.

Čím sú K4 Power BCAA instant výnimočné?

Sú tvorené jednotlivými vetvenými esenciálnymi aminokyselinami Leucín, Izoleucín a Valín v pomere 4:1:1, ktoré si nedokáže organizmus vytvoriť sám. Obohatené sú o L-Glutamín, ktorý zabezpečuje dokonalú absorciu živín a regeneráciu organizmu, L- Citrulín Malát, ktorý zlepšuje presun energie k bunkám a o vitamíny skupiny B (B6,B2,B1), ktoré majú priaznivý vplyv na metabolizmus bielkovín a energetický metabolizmus.

K4 Power BCAA sú nová forma práškových BCAA, ktoré skutočne chutia. Na rozdiel od klasických práškových BCAA, ktoré majú horkú pachuť. Prečo práve K4 Power BCAA :

  • fantastická chuť, na ktorej si pred, počas či po výkone skutočne pochutnáte

  • okamžitá rozpustnosť obohatené o L- Glutamín, L- Citrulín Malát, Vitamíny skupiny B

  • vyrobené z prírodných surovín, bez pridania konzervačných látok

  • bez syntetických látok a umelých farbív

  • bez pridaného cukru vhodný aj pri bezlepkovej a bezlaktózovej diéte

  • ideálny pre vegánov a vegetariánov

K4 Power BCAA by nemali chýbať v každej fáze či už pri aeróbnych a silových športoch ako zdroj energie, pred a po tréningu na rýchlu a intenzívnu regeneráciu svalov, na elimináciu únavy, zvýšenie sily a väčší výkon, na podporu nárastu a rozvoj aktívnej svalovej hmoty, pri ťažkom a namáhavom fyzickom zaťažení a v neposlednom rade pri redukcii váhy.

Náš typ:

  • Pre energiu počas tréningu, intenzívny výkon, pre antikatabolický účinok pri znižovaní váhy užívajte: Jednu odmerku 20 – 30 minút pred tréningom
  • Pre nárast svalovej hmoty: Rozdeľte svoju dávku BCAA (pokročilí športovci a športovci nad 80 kg 2 až 3 odmerky) na 3 časti. Prvú dávkujte 20 – 30 minút pred tréningom. Druhú v priebehu tréningu a tretiu do 30 minút po ňom.

 

Autor: Ing. Petronela Jesenáková